erasmus+       bd1074c72_vectorized(1)-2

 

Mednarodni projekt Erasmus+

Werte wagen – Partizipation in unserer Stadt

1. Opis projekta:

Naša šola je bila v letošnjem šolskem letu izmed številnih prijavljenih šol izbrana kot partnerska organizacija v programu Erasmus+, programu evropskega sodelovanja na področju izobraževanja, usposabljanja mladih in športa. Sodelujoče šole, ki jih koordinira Nemčija, so poleg Slovenije še Slovaška, Grčija, Španija in Avstrija. Delovni jezik našega mednarodnega sodelovanja je nemščina, tako da bodo učenci svoje znanje prvega tujega jezika lahko utrdili in poglobili. Projekt ima naslov “Werte wagen”, vsebine in aktivnosti, ki se bodo prepletale skozi dve šolski leti se bodo dotikale predvsem ponovnega usmišljanje vrednot med učenci in širšo okolico in skrb za zapostavljene skupine v naši in evropski družbi. Učitelji bodo v projektu izmenjali svoje ideje za poučevanje in primerjali šolske sisteme. Hkrati pa bomo vsi skupaj spoznavali drugačne kulture in se učili strpnosti do drugih in drugačnih. Aktivnosti lahko spremljate na oglasni deski v šoli, šolski spletni strani in na naši skupni spletni strani vseh partnerjev projekta.

2. Partnerske države in šole:

Avstrija: BRG Wels

Nemčija: Ernst Hansen Schule

Slovaška: Základná škola sv. Cyrila a Metoda

Španija: Colegio Santo Domingo de Guzmán

Grčija: Oloimero Dimotiko Sxoleio Perioxis Bathylakkou Kozanis

 

3. Skupne spletne strani

Erasmus+

e-Twinning

4. Aktivnosti v sklopu projekta:

  • v sklopu teme MIGRACIJE bomo na šoli izvedli delavnice slovenske filantropije o migraciji in med učenci izvedli vprašalnik o migracijski preteklosti v družini. Prav tako učenci raziskujejo kaj so migracije in kaj imigracije. V izdelavi je plakat, s katerim so seznanjena celotna šola v mednarodnem kotičku na hodniku.

 

  • v sklopu teme INKLUZIJA smo za zaključek bralne značke na šolo povabili
  • opis srečanja partnerskih šol  na temo INKLUZIJA v Španiji, Aranda de Duero:

Prlekija on net

Opis srečanja učenk, ki so se izmenjave udeležile

EVA FILIPIČ: eva španija

ANA NEMEC: Ana Španija

 

  • v sklopu teme INKUZIJA smo predstavili šolski vsakdanjik naše učenke na vozičku. Ob njej je maskota našega projekta WERTI: KLIK

 

  • izobešanje zastav vrednot iz posameznih partnerskih držav nad šolsko jedilnico:
  • mednarodni Erasmus+ kotiček na hodniku šole: opis dejavnosti, srečanj,…
  • Novičke v nemškem jeziku o srečanju v Grčiji: griechenland
  • opis srečanja partnerskih šol na temo MIGRACIJE v Grčiji (Kozani) na Prlekija on net: KLIK                                            

 

 

 

 

 

OPIS SREČANJA UČENK:

SARA BELEC:  Mednarodna izmenjava v Grčiji, Sara

TEA ZAKOVŠEK:  Mednarodna izmenjava v Grčiji, Tea

  • v sklopu predstavitve božičnega bazarja staršem in lokalni skupnosti je šola slovesno predala dvižno ploščad učenki Kaji. Predstavili smo tudi dejavnosti v sklopu projekta na temo INKLUZIJE in zastave vrednot partnerskih držav, katere bodo krasile jedilnico naše šole.

 

  • opis srečanja partnerskih šol  na Slovaškem (spletna stran Prlekija on net): Prlekija on net

  • NewsletterSlowakei (1), novičke o srečanju na Slovaškem v nemščini
  • sodelovanje učencev šole in partnerskih šol na likovnem natečaju Rdečega Križa Slovenije: Z natečajem  želimo ponuditi eno od priložnosti za razmišljanje o pomenu medsebojne pomoči in sodelujoče vzpodbuditi k iskanju rešitev, kako si lahko otroci med seboj pomagajo, kaj lahko naredijo drug za drugega, za ljudi okrog sebe in za boljši jutri vseh nas.

 

 

  • ŠOLSKA MEDIACIJA – VIDEO:  V sklopu skupnega modula Paticipacija so naši učenci ustvarili videoposnetek o poteku šolske mediacije v šoli v nemškem jeziku.

https://www.youtube.com/watch?v=W4QxWgNRcNw

 

 

 

  • Mednarodno srečanje v Sloveniji: V času od 29. 3. 2017 do 2. 4. 2017 je OŠ Stročja vas gostila 20 gostov iz tujine. Med njimi se je srečanja udeležilo 9 učencev in 11 strokovnih delavcev iz Avstrije, Nemčije, Slovaške, Grčije in Španije. Gostom smo skozi delavnice kot ključni vrednoti predstavili participacijo mladih in konstruktivno reševanje nesoglasij. Ti dve vrednoti smo podprli s konkretnimi dejavnostmi: s potekom otroškega parlamenta, ki v Sloveniji uspešno poteka že 27. leto skoraj na vseh osnovnih šolah in z mediacijo, ki jo uspešno izvajamo na šoli. Skupaj smo si ogledali tudi slovenski parlament v Ljubljani, kjer smo se o prihodnosti Evrope pogovarjali s poslancem.

 

 

  • ŠOLSKA MEDIACIJA – PPT:predstavitev mediacije našim vrstnikov na srečanju v Stročji vasi

 

MEDIATION

 

  • OTROŠKI PARLAMENT V SLOVENIJI: Predstavitev otrokega parlamenta našim partnerjem na srečanju v Stročji vasi

OP predstavitev nemščina-2

  • SLOVAR EU BESED: v sklopu skupnega modula Demokracija je nastal slovar EU besed v vseh jezikih udeleženk mednarodnega projekta.
Datoteka

 

  • skupen časopis naših dejavnosti na srečanju v Sloveniji v nemščini:

NewsletterSlowenien

 

  • Obisk v Stročji vasi je bil predstavljen tudi ožji in širši javnosti:

Prlekija on net

Facebook stran poslanca Jožefa Horvata

 

2.dan:https://www.youtube.com/watch?v=-J-7U17qd3g

3.dan:https://www.youtube.com/watch?v=u3JvzPacHDs

 

 

  • 2. srečanje vseh partnerskih šol, Bielefeld, Nemčija:
  • ERASMUS + izmenjava v Nemčiji – Dnevnik udeleženke
    12.2.2017 smo se zjutraj ob 3.20 Kaj Zanjkovič, Blaž Belec, ravnateljica Mateja Leskovar Polanič, Zarja Kozar, ki je zamudila in jaz zbrali pred šolo. Vsi smo se zelo veselili, čeprav je bilo še zelo temno. Nato je prišel taksi, v katerega smo spakirali kovčke in šli še po učiteljico Moniko Šalamun. Z taksijem smo se peljali skoraj uro do železniške postaje Šentilj in tam z polno hitrostjo tekli na vlak.                                                                                                                                              Z vlaki smo se peljali približno 14 ur in zamenjali pet vlakov. Med vožnjo smo se veselili Nemčije, se pogovarjali in občudovali okolico.                                                                                        Ko smo prispeli v Bielefeld, smo iskali hotel, v katerem bomo stanovali ves teden. V tem mestu ima namreč sedež naša partnerska šola iz Nemčije. Med iskanjem smo še naredili nekaj fotografij za spomin. Ko smo že bili v hotelu, smo takoj razpakirali, poklicali starše in šli hitro spat, saj smo od vožnje bili zelo utrujeni.
    1. dan –ponedeljek, 13.2.2017 : Zjutraj naju je z Zarjo zbudil Kaj preko klica po telefonu. Vstali smo in ob 7.20 šli na zajtrk. Pri zajtrku smo si že ogledovali nove prijatelje. Ko smo se najedli, smo šli v sobo po nahrbtnike in bili prvi od vseh ostalih v recepciji, kjer smo se vedno zbirali. Spodaj so nas že čakali nekateri učenci iz šole gostiteljice in njihova učiteljica, ki nam je razdelila imena na sponkah. Počakali smo ostale in se malo spoznali. Med potjo sta Slovakinji prišli do naju z Zarjo in naju ogovorili. Od takrat smo bile zelo dobre prijateljice. Ko smo prišli v šolo, smo dali stvari (bunde in nahrbtnike) v učilnico in si ogledali predstavitev, ki so jo pripravili Avstrijci in učenci iz šole, v kateri smo bili ves teden. Dobili smo kosilo, učenec iz domače šole nam je razkazal šolo. Ker smo imeli še nekaj prostega časa, sem se spoznala tudi s Španci. Čez nekaj časa, ko so učitelji končali s sestankom, smo šli na avtobus in nazaj v hotel. Zvečer smo šli vsi skupaj na večerjo. V hotelu smo se mi štirje iz Slovenije še družili in počasi šli spat.
      2 .dan – torek, 14.2.2017: Zjutraj se je, kot vsak dan, prej zbudila Zarja, ki je zbudila tudi mene. Odšli sva k fantoma, da smo skupaj šli na zajtrk. Po zajtrku smo pri recepciji počakali še druge učence, da smo šli na avtobus in v šolo. V šoli smo se razdelili v tri skupine. Jaz sem bila z učiteljico Moniko, Zarja in Kaj sta bila z ravnateljico, Blaž pa je bil sam z ostalimi. Delavnice so bile vsaka zase zanimive in seveda poučne. V eni delavnici smo imeli predavanje o šoli, ki poteka na stadionu ter učence poučujejo o poklicih, katere si lahko izberejo. V drugi delavnici smo izdelovali ptičje krmilnice in jih nato obesili na drevo. Zarja in ravnateljica sta krmilnico odnesli domov. Po dveh delavnicah smo imeli kosilo in malo prostega časa, ki smo ga izkoristili za druženje s Španci in Slovaki. Z Avstrijci se nismo preveč družili. Nato smo imeli še zadnjo delavnico, ki je potekala v telovadnici. Pri tej delavnici smo telovadili oz. smo se igrali z baloni, žogami in palico, ki nam je delala velike težave. Po tej delavnici smo se odpravili proti avtobusu in odšli v hotel. Imeli smo štiri ure prosto, zato smo se s Slovakinjami zmenili, da gremo skupaj v mesto po nakupih. Bolj smo se družile in se zabavale, naredile smo skupen selfie in se odpravile v najino sobo. Prišli sta še Avstrijki in jedle smo slaščice iz Slovaške. Rachel naju je z Zarjo snemala medtem, ko sva jedli, saj nama nove sladkarije niso bile všeč. Po preteklih štirih urah prostega časa smo vse skupaj odšle dol, kjer smo se zmenili z učitelji, da smo šli v restavracijo na večerjo. Jaz sem jedla njihovo specialiteto, ki mi je bila kar všeč. Po večerji smo se odpravili nazaj v hotel, kjer sva z Zarjo dobili darilo od Kaja in Blaža, saj je na ta dan bilo valentinovo. Ko smo se poslovili, smo šli spat.
    1. dan – sreda, 15.2.2017: Zjutraj smo se zbudili prej kot po navadi in kot vsak dan odšli na zajtrk. Nismo odšli v šolo niti na avtobus, ker smo šli na vlak in v Dortmund. Obiskali smo muzej DASA: Mensch – Arbeit – Technik. To je eden največjih tehničnih muzejev v Nemčiji. V njem si našel čisto vse. Od najnovejše robotike do najstarejših strojev, prostora za sproščanje, 3D kina, gradbeništva, železarne, gasilske opreme… V tem muzeju pa smo bili tudi sami zelo aktivni, preizkušali smo, kakšno ravnotežje imamo, kako hitro nam bije srce in kako dobro bi nam šlo delo na tekočem traku in bilo je zelo zabavno. Vse smo fotografirali. Ko nam je vodič skoraj vse razkazal, smo imeli prosti čas, kjer smo si lahko sami šli pogledat nekatere stvari, ki nam jih prej nismo uspeli poskusiti. Zarja, Kaj in jaz smo bili takoj za. Ideja se nam je zdela super, zato smo si sami pogledali ves muzej. Blažu ideja ni bila všeč, zato je sedel v preddverju in igral igrice. Nato smo se vsi skupaj odpravili proti vlaku. Ta čas hoje pa smo že izkoristili za pogovor in spoznanje Avstrijcev, ki jih prej nismo tako podrobno spoznali. Najbolj smo se ujeli z Ilijo, ki nas je zabaval z njegovimi dokaj smešnimi »forami«. Ker smo se tako zabavali in zatopili v pogovor, smo skoraj zamudili vlak in izgubili učitelje, ki so bili že zelo pred nami. Tekli smo in jih ujeli. Z vlakom smo se peljali v največji trgovinski center v Dortmundu. Tam smo najprej pojedli kosilo. Jedli smo, kar smo si naročili. Po trgovinah smo hodili skupaj Zarja in jaz ter Kaj, Blaž in Ilija. Imeli smo štiri ure časa za nakup. Midve z Zarjo sva to izkoristili in si kupili kakšen spomin na Nemčijo. Po urah nakupovanja smo se zbrali na mestu, kjer smo se zmenili in odšli v hotel. Potem smo imeli spet čas za druženje. Sledila je večerja, kjer smo skoraj vsi jedli hamburgerje in ugotovili, da imajo v Nemčiji najboljše hamburgerje na svetu. Po pozni večerji smo se nekje okoli desetih zvečer vrnili v hotel in zaspali.
    1. dan – četrtek, 16.2.2017 : Zjutraj smo se zbudili in odšli na zajtrk. Za spremembo sva z Zarjo sedeli poleg deklet iz Avstrije in ne poleg Kaja in Blaža. Po zajtrku smo se zbrali v predprostoru in spet, kot vsak dan, smo bili mi štirje prvi in edini spodaj tako hitro. Z avtobusom smo se peljali do šole in smo tam najprej poslušali predavanje o šolskih firmah/podjetjih nato smo lahko zbirali med delavnicami (kuhanje, lesna delavnica, umetnostna in filcanje). Jaz sem bila v delavnici, kjer so bile samo učiteljice iz drugih držav in smo filcali. Naredili smo ene vrste preprogo iz volne. Po koncu delavnic smo imeli kosilo. Odšli smo na avtobus in v hotel. Nato smo s fantoma odšli v trgovino, kjer smo si kupili spominke za domov. Pozno smo odšli skupaj nazaj v šolo, saj smo imeli poslovilno zabavo, na kateri je bil tudi čarodej. Pripravili so nam veliko pojedino, z veliko slaščicami. Nato smo se skupaj poslovili in naredili spominske slike z zastavami. Zunaj smo se še malo družili, ker je bilo mrzlo, smo punce, razen Špank, odšle v učilnico, kjer smo bile same in smo plesale. Na koncu so nas z avtomobili odpeljali na tramvaj, ki nas je pripeljal nazaj v hotel.
    2. dan – petek, 17.2.2017: Zjutraj ni bilo potrebe, da bi me zbudila Zarja, kot vsak dan do petka. Zbudila sem se že med spanjem, saj sem vedela, da se našo kratko bivanje v Nemčiji izteka. Ampak sem čez za nekaj časa spet zaspala in se zbudila ob času za zajtrk. Šli smo na zajtrk in se nato zbrali spodaj, saj so Avstrijci odšli že en dan prej kot mi. Poslovili smo se od učiteljev in od Lise, Laure, Janecka in Ilije. Oni so odšli na vlak mi pa v šolo, kjer smo imeli predavanje dveh predavateljev o varovanju narave, ekologiji… nato smo sami izdelali ekološke vrečke. Po delavnici smo šli jest. Pripravili so nam njihovo tradicionalno jed in njihov kruh, ki mi je bil zelo všeč. Nato smo dobili nekaj kratkih vprašanj, na katere smo morali odgovoriti po skupinah (vsaka država posebej). Nato smo se poslovili od ravnatelja šole, na kateri smo bili ta teden in odšli nazaj v hotel. Midve z Zarjo sme že malo začele pakirati, nato sva odšle do sobe, kjer sta bila Blaž in Kaj in skupaj smo po dolgem prepričevanju, šli še enkrat v trgovino za še zadnje nakupe spominkov. Zvečer smo še šli na večerjo v restavracijo Mexico, kjer smo še zadnjič jedli hamburgerje. Bolje sem se spoznala z Špankama, ki sta sedeli poleg mene. Naredile smo selfie. Ker so še učitelji klepetali v restavraciji in je bil hotel zelo blizu, smo lahko učenci odšli v hotel, kjer smo se še zadnjič družili. Z Zarjo sva šli k Špankama, kot smo se zmenili v restavraciji. Skupaj smo pele, plesale in se zabavale. Za na konec sta nas fanta iz Slovaške: Sebastian in Norbert vse povabila v njuno sobo, kjer smo imeli karaoke. V majhni sobi smo bili vsi: Slovaki, Španci in Slovenci. Ker smo bili očitno preglasni, nas je učiteljica iz Slovaške klicala, da naj gremo spat. Zapeli smo še ene karaoke in šli spat.
    3. dan – sobota, 18.2.2017
    Zjutraj smo se zbudili hitreje kot po navadi, ker smo se z učiteljicama zmenili, da nam dasta hrano za na pot. Dobili smo toliko hrane, da midve z Zarjo sploh nisva mogli zapreti torbe. Nato smo pregledali sobe, če smo kaj pozabili in odšli z dvigalom dol k recepciji, kjer smo se odjavili. Poslovili smo se od vseh Slovakov: Rachel, Barbare, Sebastiana, Norberta ter njihovih učiteljic. Ker so Španci odšli hitreje in nam tega niso povedali, se od Sare, Carlosa, Charlote, Ismaela ter učiteljic, žal nismo mogli posloviti. Na vrsti je bilo še zadnje poslavljanje. Seveda od Nemčije. To je bilo najhujše slovo od vseh sloves do zdaj. Šli smo na vlak in smo se odpravili proti domu. Zamenjali smo pet vlakov, medtem pa smo čakali dve uri na dva vlaka.
    1. dan – nedelja, 19.2.2017: Ko smo z vlakom prispeli do čisto prve postaje tj. železniška postaja Šentilj nas je počakal ravnateljičin mož, ki nas je z gasilskim avtom peljal najprej do McDonald´s-a in do šole. Ker pa se naša pot ne more končati kar tako, je nastopilo malo akcije. Med vožnjo zazvoni telefon. Gorelo je in ker je g. Danilo gasilec, smo morali drveti s polno hitrostjo vse do gasilskega doma v Ljutomeru in do šole. Bilo je super, saj je bila moja želja, da se enkrat peljem tako hitro kot smo se takrat. Ko smo prispeli do šole, smo se morali hitro izkrcati, saj se je zelo mudilo. Ko smo izstopili, so nas čakali starši. Namesto, da bi jih objeli, smo jim razlagali vožnjo in vse kar se je dogajalo v gasilskem avtu s tako hitrostjo. Poslovili smo se še od ravnateljice in učiteljice, saj je bila ura 1.15 zjutraj. No tako se je zaključilo to prekrasno potovanje v Nemčijo in domov.
    Ta izkušnja mi je bila nekaj najbolj čudovitega, kar se ti lahko v šoli zgodi. Upam, da bom še kdaj, kjer koli lahko dobila takšno možnost, kot sem jo dobila takrat.
                                                                                                      Ana Nemec, 8. razred

     

    slika skupna

 

  • SKUPEN ČASOPIS V NEMŠČINI o srečanju v Nemčiji:

AUL-2

 

  • Dan dejavnosti: V četrtek, 20.10.2016, smo na šoli organizirali mednarodni projektni dan. Ta veljal kot začetna aktivnost v sklopu mednarodnega projekta Erasmus+. Naša šola je bila namreč sprejeta v družbo večih evropskih držav, kjer bomo skupaj sodelovali v različnih aktivnostih in mednarodnih srečanjih še prihodnji dve šolski leti. Tako smo ta dan spoznavali naše partnerske države (Slovaško, Nemčijo, Grčijo, Španijo in Avstrijo) in se pogovarjali in ustvarjali o temah projekta kot so: enakost vseh, naše vrednote,… Več o aktivnostih projekta in mednarodnih srečanjih učencev in učiteljev pa bomo sproti objavljali na oglasni deski v hodniku šole in na spletni strani Erasmus+.

Galerija

  • Ureditev mednarodnega kotička na šoli: na hodniku šole smo uredili kotiček kjer se sproti objavljajo in opisujejo aktivnosti v sklopu projekta.

20161117_144203

  • 1. srečanje vseh partnerskih šol, mesto Wels, Avstrija:Dve učiteljici in dve učenki OŠ Stročja vas smo se od 6. 11. 2016 – 11. 11. 2016 udeležili mednarodne izmenjave v avstrijskem mestu Wels. Obisk je veljal kot uvodno srečanje v dveletni mednarodni projekt Erasmus+: Werte wagen – Partizipation in unserer Sradt. Učenki in učiteljici smo se udeležili številnih delavnic, kjer smo spoznavali kako v avstrijskih šolah poskrbijo za starejše občane, imigrante in socialno šibke soljudi ter spoznavali njhov šolski sistem ter aktivnosti v šoli. Učenci šole so nas popeljali tudi po mestu Wels in Linz. Na predstavitvenem večeru sta našo državo, kraj in šolo naše učenke predstavile tudi širši publiki (starši, zainteresirani, župan…).Spoznali smo tudi druge sodelujoče države in njihove šole. Predstavili so se nam afganistanski in sirski mladoletni imigranti brez spremstva z njihovo kulinariko in tradicionalnimi plesi.. V prihodnej se že veselimo srečanja v Nemčiji, Grčiji in na Slovaškem. Meseca marca pa bomo naše aktivnosti šolskega parlamenta, mediacije in številne druge aktivnosti predstavili šolam na srečanju pri nas v Stročji vasi.
  • Predstavitev srečanja v Avstriji staršem: Učenki Ana Tomović in Hana Pušenjak sta učiteljem, staršem in vsem zainteresiranim predstavili srečanje v Avstriji. Opisali sta njune dogodivščine in povezeli kaj sta se novega naučili in spoznali.
  • Zasaditev krokusov in jablane: Vsaka partnerska šola je za uvod v skupen projekt zasadila jablano in krokuse v bližini šole.
  • Predstavitev projekta in prvega srečanja širši javnosti: O sodelovanju v mednarodnem projektu na naši šoli smo poročali tudi širši javnosti. Članek z opisom projekta in srečanja smo objavili na spletni strani Prlekija on net in v časopisu Vestnik.
20161124_125504
časopis Vestnik: Kako poskrbijo za šibkejše

 

Članek na spletni starni Prlekija on net:  Prlekija on net

  • Logotip projekta: Učenci vseh držav so risali logotip našega skupnega projekta.

Izmed vseh smo izbrali zmagovalca, ki bo predstavljal naš projekt na vseh uradnih straneh. Logotip prihaja iz Avstrije:    bd1074c72_vectorized(1)-2

  • Skupen koledar za leto 2017 s skupnimi evropskimi vrednotami: Učenci vseh partnerskih šol so se pogovarjali o skupnih evropskih vrednotah in nato likovno poustvarjali vrednote. Vsaka izmed šol je najlepše likovne izdelke prispevala za skupen koledar za leto 2017. Na naši šoli sta bili izbrani risbi Petre Kaučič in Matije Zanjkoviča.

MatijaZanjkovič Kopie PetraKaučič Kopie

Tako pa izgleda koledar, ki krasi naše učilnice v šoli:    Klik

 

 

  • Newsletter: skupaj s partnerskimi državami smo izdali prvi časopis v nemškem jeziku z opisom šol in dejavnostmi v sklopu projekta:

Newsletter1-2

  • Božične čestitke: Tudi učenci nižjih razredov so vpeti v dogajanje v mednarodnem projektu. Skupaj smo izdelali voščilnice v nemščini, ki smo jih poslali učencem partnerskih šol. Od njih smo v zameno dobili njihove čestitke s katerimi smo okrasili naš mednarodni kotiček na šoli.

Kako smo ustvarjali (video) : Klik

  •  27. šolski parlament – OTROCI IN NAČRTOVANJE PRIHODNOSTI

V sklopu skupnega modula PARTICIPACIJA smo na OŠ Stročja vas letos izvajali otroški parlament.

DAN DEJAVNOSTI

Izvedli smo dan dejavnosti, ki je zajel učence od 4. do 9. razreda 5.10.2016. Učenci so skupaj s svojimi razredniki ves dan izvajali delavnice na tematike povezane z glavno temo letošnjega OP.

Glavna nit delavnic je bila zastavljena sledeče:

  1. najprej so razmišljali o sebi (Kdo sem? Kaj si želim? Kakšen človek želim postati?)
  2. sledilo je delo z vrednotami (Katere so meni pomembne vrednote? Katere so pomembne vrednote našega razreda? …)
  3. na koncu so sledila vprašanja o bodoči družbi (V kakšnem svetu želim živeti? Kaj lahko sam prispevam k tem pričakovanjem?)

Ob koncu dneva so učenci v telovadnici predstavili svoje delo tega dne. Nastalo je veliko zelo zgovornih izdelkov. Delo na tematiko OP se je nadaljevalo v vseh razrednih skupnostih od 1. do 9. r. še naprej v sklopu oddelčnih razrednih ur.

ŠOLSKI OTROŠKI PARLAMENT:

Z ugotovitvami in sklepi so se oddelčne skupnosti od 1. do 9.razreda predstavile na šolskem otroškem parlamentu, ki je bil na šoli izveden 22. 12. 2016. Delo je spremljala tričlanska komisija, ki je ob zaključku dneva povzela sklepe in sporočila posameznih predstavitev.

Povzetek, skupne ugotovitve:

  • Pomembno je, da imam v svojem življenju cilje.
  • Svoje cilje moramo vztrajno zasledovati.
  • V življenju se moramo zavedati pomembnih vrednot, ki naredijo naše življenje polnejše.
  • Če želimo spreminjati svet in družbo na bolje – moramo začeti pri sebi!

Učenci so ob zaključku šolskega parlamenta predlagali in potrdili dva člana, ki bosta šolo zastopala na medobčinskem otroškem parlamentu, ki bo 6. 2. 2016 v Ljutomeru. Izbrana predstavnika sta: Daša Koprivnik in Kaj Zanjkovič. Učenci so predlagali precej tem za 28. otroški parlament. Izmed njih so se izkristalizirale naslednje tri:

  • SLABE NAVADE IN RAZVADE
  • SPOŠTOVANJE MED GENERACIJAMI
  • SKRBIMO ZA NAŠ PLANET.

-MEDOBČINSKI ŠOLSKI PARLAMENT

Medobčinski otroški parlament je potekal v ponedeljek, 6. februarja 2017, prvi del s pričetkom ob 9. uri na OŠ Stročja vas, drugi del pa s pričetkom ob 13. uri, v sejni sobi Občine Ljutomer.

Mlade parlamentarke in mladi parlamentarci iz 7 osnovnih šol (4 občine):

OŠ Ivana Cankarja Ljutomer (Žan Žuman in Saša Polanič),

OŠ Mala Nedelja (Neja Horvatič in Nadja Belšak),

OŠ Janka Ribiča Cezanjevci (Anej Markovič in Anja Pušenjak),

OŠ Stročja vas (Kaj Zanjkovič in Daša Koprivnik),

OŠ Razkrižje (Timotej Pukšič in Jure Šimonka)

OŠ Križevci (Valentina Kosi in Pia Zupančič)

OŠ Veržej (Maša Maučec in Diana Šterman)

so zasedali v sejni sobi Občine Ljutomer.

Na začetku usposabljanja je namenjena posebna pozornost delu spoznavanja drug drugega zato, da izboljšamo komunikacijo med udeleženci. Učenci so prejeli nekaj izrekov in si enega izbrali. Le-tega skušajo razložiti s poudarkom na letošnjo temo: OTROCI IN NAČRTOVANJE PRIHODNOSTI. Kako vidijo, da je ta izrek povezan? Kaj sporoča mladim? Vsak je poskušal sam napisati pozitivno misel na letošnjo temo.  Vsak je poskušal sam napisati pozitivno misel na letošnjo temo.  Pri vrednotah so mladi izpostavili: delavnost, srečo, sočutje, odgovornost, miroljubnost, skrbnost, vztrajnost, pogum, optimizem in samostojnost.  Kot predstavnike strokovne javnosti je organizator medobčinskega otroškega parlamenta, Občinsko društvo prijateljev mladine Ljutomer, povabil župane Občin Ljutomer, Križevci, Razkrižje. Drugi prosotni:

  1. Nino STEGMÜLLER, Mladinski center Prlekije;
  2. Darka KRAJNCA, Hiša Sadeži družbe Murska Sobota;
  3. Petro ZEGA, strokovna sodelavka ZPMS, področje OP;
  4. Barbaro POTOČNIK GAJSER, predsednica sveta staršev OŠ Stročja vas, mama;

Zasedanju pa so prisostvovale še ravnateljice osnovnih šol in mentorice.  Mladi so po šolah predlagali tudi teme, o katerih bi se želeli pogovarjati naslednje leto. Podani so bili tudi predlogi za naslednjo temo OP:

  • POLOŽAJ SLOVENIJE V SVETU
  • MLADI IN SODOBNA TEHNOLOGIJA
  • DRUŽINA, OSNOVNA CELICA DRUŽBE
  • SKRBIMO ZA ZDRAVJE
  • EKO- ZAVEST IN MLADI.
  • Vrstniški mediatorji:

V sklopu skupnega modula Participacija  skupina učencev šole z mediacijo spoznava kako reševati primere sporov vrstnikov in vodenja mediacije. Na šoli so izvedli že vrsto pravih mediacij med vrstniki.

V četrtek, 19. 1. 2017, so se vrstniški mediatorji z mentoricama Janjo Rajh in Danielo Škrobar udeležili srečanja šolskih in vrstniških mediatorjev. Srečanje je potekalo v Miklavžu na Dravskem polju.

Najprej so si ogledali krajši nastop gostujoče šole. Sledile so predstavitve šol, na kateri so tudi naši mediatorji  predstavili našo šolo in dejavnosti, ki jih izvajamo v okviru mediacije. Potem so se razdelili v skupine glede na barvo listka, ki so ga dobili. V delavnicah so se spoznali s pomočjo iger, reševali so primere sporov in se pogovarjali o težavah, ki jih imajo vrstniški mediatorji pri vodenju mediacij. Mentorici sta sodelovali na okrogli mizi, ki jo je vodila gospa Marinka Bečela, ki je družinska mediatorka. Na koncu srečanja so se vse skupine predstavile, vsi skupaj pa smo še zaplesali.

 

  • Predstavitev za babice in dedke:

V sklopu skupnega modula Participacija se na šoli zavzemamo za medgeneracijsko povezovanje. Prizadevamo si, da poskrbimo tudi za ranljive skupine.

V petek, 10. 2. 2017, so učenci od 1. do 3. razreda v šolo povabili babice in dedke, ki so se povabilu odzvali v zelo velikem številu. Na začetku je nastopila mlajša folklorna skupina Trütrce in babice in dedke v mislih popeljala v leta njihove mladosti. Učenci so pripravili krajši kulturni program in pokazali, kaj vse so se naučili. Po končanem programu so vnuki svojim babicam in dedkom podarili darilca, ki so jih izdelali za njih. Vse navzoče je pozdravila še ravnateljica šole gospa Mateja Leskovar Polanič. Druženje so nadaljevali na pogostitvi v šolski jedilnici ter tako skupaj preživeli lep dopoldan.

(Visited 1.002 times, 1 visits today)